Positiv

Ikväll har jag känt mig relativt positiv. Därför tänkte jag nu lista upp de ämnen jag hatar mest i skolan i inbördes ordning.

Mest hat

1. Hälsopedagogik
Kommentar: Min lärares ansikte har på något sätt dött och kan inte visa känslouttryck. Kursens innehåll är allmänt tråkigt och monotont.

2. Historia (B).
Kommentar: Läraren och hans utlärningsformer är "inte bra", så kan vi hålla de barnförbjudna orden bort härifrån.

3. Svenska (B)
Kommentar: Kursens innehåll är tråkigare än vad jag är. Hamlet? Renässanslitteratur? Klamydia?

4. Engelska (B)

Kommentar: Engelska har alltid varit tråkigt när det kommer till lektioner. Ämnet är tråkigt och kan bara utföras tråkigt. Min lärare går på LSD. (Fast det är ganska kul.)

5. Samhällskunskap (B)
Kommentar: Samma lärare som i Svenska B, vars handstil på tavlan är endast i stora bokstäver samt oläselig. Innehållet på anteckningarna kan endast kopplas ihop med pilar. Hamnar långt ner på listan tack vare att man oftast inte behöver göra så mycket.

6. Italienska (steg 1)
Kommentar: Här börjar ämnena jag tycker om någorlunda. Italienska kan vara roligt (men ack så extremt tråkigt också givetvis). Min lärare är en förvirrad single mum working och behandlar oss som vi är förståndshandikappade. Min italienskaklass är i stort sett lam och räcker upp handen fast än de inte kan svaret.

7. Rättskunskap
Kommentar: Jag gillar rättskunskap för det mesta. Läraren är rolig och har varit ståuppkomiker. Klassen är fylld med folk som läspar, något jag gillar. Juridik är spännande.

8. Franska (steg 4)

Kommentar: Franska är ett ämne jag tycker är intressant. Dock är lektionerna oftast likvidigt (är det ett ord?) tråkiga. Min lärares röst är hes och hoppar mellan 3 oktaver. Det är hur som helst mitt minst hatämne då jag inte behöver kämpa speciellt mycket.

Minst hat


♥ That felt good! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0