Memories

Här om dagen hade jag tråkigt som alltid och beslöt mig för att gå ner och titta under min säng. Det får mig alltid på bättre humör, det är som en helt ny värld där under. Jag gick på skattjakt helt enkelt.

Jag lade mig ner platt på golvet, viftade med händerna så allt damm inte skulle hamna i mitt ansikte men jag märkte snart att det gjorde bara saken värre. Jag grävde bort gamla kartonger, tidningar, gosedjur och tillslut hittade jag något intressant -en vit pärm fylld med papper. Jag visste direkt vad det var. Det var min pärm som jag alltid satte mina rättade skolarbeten och prov i. Ni vet, då på den tiden då det faktiskt gick bra för mig.

Nöjd drog jag ut den och satte mig upp, med dammråttor både på och innanför mina gråa mysbyxor med ett litet hål lokerat på ett pinsamt ställe.

Jag öppnade och läste. Jag tänkte nu dela med mig av ett häfte som föll mig särskilt i smaken - "Min bok om Astrid! [Lindgren]." Av Johan klass 4c. Innehållet är autentiskt.

"Ida
Det här är Ida [bild på Ida]. Hon är Emils lilla Syster. Hon är långt ifrån Så busig som Emil fast ibland önskar hon att också hon fick hamna i Snickarboda. Hon säger till pigan lina att hon också vill hamna i Snickaboda . Men Lina bara Skratta och Sa en Son Snäll liten flicka Som du kan allt inte göra hyss. Då blir det väll inget Snickaboda för mig tängkte IDa."


Mästerverk som engelskauppsattsen "Den lilla krukväxten Jerry" av Johan 7b och fortsättningen på mitt Astrid-häfte, ja det kan vi väl se om de läggs ut i framtiden.

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Johan, har bloggen tagit påsklov eller?

2009-04-09 @ 03:03:10
URL: http://drelly.blogg.se/
Postat av: Karin från kundtjänst

Hej Ellinor!

Ja, vi här på Drambuie har tagit påsklov vi också, samtidigt som vi har hållit på med en serveruppdatering pga ökat läsartryck. Men vi är snart tillbaka med en massa spännande nyheter!



Tack för ert engagemang

Karin

2009-04-12 @ 15:30:24
URL: http://drambuie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0