Namnsdag

Idag har min fader namnsdag. På frukostbordet låg det idag två mellanstora paket inlindade i svart och vitt omslagspapper.

"Å, paket!" utbrast han förvånat när han fick syn på dem.

"Ja det är inget märkvärdigt!" sa min moder fnittrande.

Med stor entusiasm började pappa öppna det första paketet. En mörkgrön plastförpackning visade sig.

 "En gasbrännare.." sa han dovt.

"Var det töntigt?" svarade mamma.

"Nej inte alls!" Sedan vände han sig till mig och sa "Johan, det är roligt att mamma köper saker till sig själv genom att ge dem till mig."

Han öppnade det andra paketet. Det var en flaska metangas.

"Till gasbrännaren!" sa mamma.

Tror han blev lite besviken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0